Co wyróżnia kurs w ATC
Kurs na stanowisko rewidenta taboru prowadzony jest przez profesjonalną, doświadczoną kadrę, która przekaże Ci całą niezbędną wiedzę. Do Twojej dyspozycji będą solidnie opracowane materiały. Zrobimy wszystko, byś wyniósł z naszego kursu jak najwięcej!
ATC Grupa jako ośrodek szkolenia zawodowego zatrudnia doświadczonych praktyków, którzy wiedzą, jak pracuje i jakie wymagania powinien spełniać rewident taboru kolejowego. Nasze kursy doszkalające, przekazują wiedzę w sposób zrozumiały i skuteczny, co znacząco ułatwia uczestnikom przyswajanie kluczowych informacji i kształtowanie umiejętności niezbędnych do zaliczenia egzaminu. Od wielu lat na wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym przeprowadzamy profesjonalne kursy zawodowe dla dorosłych, których również cena jest atrakcyjna, dlatego zachęcamy do współpracy.
O kursie
Kurs na stanowisko rewidenta taboru składa się z części praktycznej, teoretycznej oraz zajęć próbnych u przewoźnika. Szkolenie możesz odbyć w dwóch wariantach.
Od czego zaczniesz? Od praktycznego przygotowania zawodowego według programu pracodawcy, a następnie przystąpisz do części teoretycznej, złożonej z wykładów i ćwiczeń. Teorię możesz odbyć w wersji stacjonarnej lub zdalnej. Sam decydujesz! Ostatni etap to zajęcia próbne pod nadzorem. Organizowany przez nas kurs solidnie przygotuje Cię do egzaminu kwalifikacyjnego, a także do należytego wykonywania obowiązków na stanowisku rewidenta taboru.
Jako ATC Grupa organizujemy szkolenia i kursy zawodowe po to, żeby ułatwić uczestnikom przygotowanie do egzaminu. Układamy program i prowadzimy zajęcia w taki sposób, aby w jak największym stopniu wyjaśnić zagadnienia i wymagania niezbędne do jego pozytywnego zaliczenia. Przykładamy tak samo dużą wagę do teorii i praktyki, a jednocześnie staramy się zapewnić ciekawe kursy zawodowe na rewidenta taboru kolejowego, w których uczestnicy biorą udział.
Czym zajmuje się osoba piastująca to stanowisko? Ogólnie rzecz biorąc, jej zadanie polega na kontrolowaniu infrastruktury i pojazdów przeznaczonych do przewożenia zarówno towarów, jak i pasażerów. Rewident kolejowy sprawdza stan techniczny taboru, trakcji i innych elementów niezbędnych do bezpiecznego i sprawnego transportu. Certyfikowane kursy zawodowe i szkolenia, które organizujemy w ATC Grupa w atrakcyjnej cenie, dokładnie przybliżają charakter tej pracy i dotyczące jej wymagania.
Przed rozpoczęciem kursu musisz poddać się badaniom lekarskim w Kolejowej Medycynie Pracy i uzyskać wynik dopuszczający.
Różne warianty kursu
Kurs na stanowisko rewidenta taboru kolejowego możesz odbyć w różnych wariantach, w zależności od posiadanego wykształcenia i doświadczenia:
Wariant A:
- wykształcenie co najmniej średnie po ukończeniu kształcenia w zawodach lub na kierunkach, w których programy nauczania zawierają zagadnienia z zakresu budowy pojazdów szynowych, mechaniki, elektryki lub mechatroniki oraz po uzyskaniu odpowiednio tytułu zawodowego technika, świadectwa potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika, dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika lub dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- zawodowy staż pracy – odbycie przygotowania zawodowego.
Wariant B:
- wykształcenie co najmniej zasadnicze zawodowe,
- zawodowy staż pracy – rok pracy przy naprawie i utrzymaniu taboru kolejowego oraz odbycie przygotowania zawodowego.
W każdym przypadku wymagane jest zaświadczenie lekarskie o przydatności do wykonywania tego zawodu, wydane na podstawie badań w Kolejowej Medycynie Pracy.
Czego się nauczysz
Podczas kursu zdobędziesz kwalifikacje w zakresie samodzielnego, bezpiecznego i efektywnego wykonywania obowiązków rewidenta taboru towarowego.
Zapoznasz się z:
- konstrukcją wagonów towarowych i obsługą ich urządzeń,
- zasadami utrzymania urządzeń wagonowych,
- wykonywaniem prac związanych z rewizją techniczną wagonów oraz przygotowaniem i wyprawieniem pociągów w drogę,
- typowymi uszkodzeniami wagonów, sposobami ich wykrywania i usuwania,
- czynnościami przy wykonywaniu przeglądów okresowych i międzypociągowych,
- środkami bhp oraz ochrony ppoż.,
- zasadami bezpieczeństwa ruchu pociągów oraz bezpiecznego wykonywania manewrów,
- zasadami współpracy z pracownikami Przewoźników, Zarządców infrastruktury oraz Użytkownikami bocznic.
Szkolenie prowadzimy pod kątem pytań i zadań egzaminacyjnych.
Przebieg kursu
Kurs składa się z części praktycznej, teoretycznej i zajęć próbnych, które zakończone są egzaminem. Szkolenie rozpoczyna się po zebraniu odpowiednio licznej grupy.
Staż stanowiskowy i praktyka
Staż stanowiskowy i zajęcia praktyczne odbywają się u pracodawcy według jego programu. W zależności od wariantu trwają:
- wariant A – 90 dni,
- wariant B – 180 dni.
Zajęcia teoretyczne
Po zakończeniu części praktycznej odbędziesz szkolenie teoretyczne, przeprowadzane według programu ATC lub pracodawcy. Czeka Cię 200 godzin zajęć (168 h wykładów + 32 h ćwiczeń). Jeśli realizujesz kurs w wariancie A, jesteś zwolniony z teorii.
Możesz zdecydować się na wersję stacjonarną, w formie wykładów w ośrodku, lub zdalną, w formie wideokonferencji z wykorzystaniem łączy internetowych.
Zajęcia próbne
Czekają Cię jeszcze zajęcia próbne, polegające na wykonywaniu czynności rewidenta taboru pod nadzorem u pracodawcy. Czas trwania uzależniony jest od wybranego wariantu:
- wariant A – 20 dni,
- wariant B – 40 dni.
Egzamin kwalifikacyjny
Egzamin przed Komisją powołaną przez Urząd Transportu Kolejowego odbywa się u pracodawcy. Składa się z egzaminu praktycznego i teoretycznego (część pisemna i ustna).
Egzamin praktyczny:
1) wykonanie oględzin technicznych składu pociągu oraz wymaganej próby hamulca,
2) wybranie z przygotowanej grupy wagonów – wagonów spełniających warunki kursowania w komunikacji międzynarodowej.
Egzamin teoretyczny:
1) część pisemna – opracowanie tematów lub rozwiązanie testu z zakresu konstrukcji urządzeń hamulcowych taboru kolejowego, wykonywanie oględzin technicznych ze wskazaniem usterek i uszkodzeń w podwoziu i częściach biegowych,
2) część ustna – znajomość:
- konstrukcji eksploatowanego taboru kolejowego,
- podstaw elektrotechniki, maszyn i urządzeń elektrycznych,
- stosowanych systemów ogrzewania, oświetlenia oraz klimatyzacji,
- warunków technicznych dopuszczenia taboru kolejowego do ruchu krajowego i międzynarodowego,
- zasad utrzymania maźnic osiowych oraz zapobiegania grzaniu się czopów osiowych i zawieszenia silników trakcyjnych,
- konstrukcyjnych rozwiązań układów hamulcowych, działania oraz utrzymania urządzeń pneumatycznych w taborze kolejowym,
- organizacji napraw i przeglądów w taborze kolejowym,
- sposobu postępowania w przypadku stwierdzenia usterek lub uszkodzeń w taborze kolejowym zagrażających bezpieczeństwu ruchu,
- wymogów dotyczących mycia, czyszczenia, odkażania, dezynsekcji taboru,
- rodzajów, typów, serii i numeracji taboru kolejowego,
- wymiarów skrajni budowli, taboru oraz skrajni ładunkowej krajowej i międzynarodowej,
- zasad przewozu towarów niebezpiecznych, sposobu postępowania w przypadku wykrycia ulatniania lub wycieku substancji trujących i toksycznych,
- sygnałów i wskaźników kolejowych,
- warunków włączania wagonów osobowych i towarowych do pociągów,
- zasad zestawiania pociągów pasażerskich i towarowych,
- sposobu zabezpieczania taboru przed zbiegnięciem,
- zasad postępowania w razie szczególnych wydarzeń, zagrożenia bezpieczeństwa ruchu i zdarzeń kolejowych,
- dokumentacji związanej z przygotowaniem i przyjmowaniem pociągu oraz jej prowadzenia,
- zagadnień związanych z gospodarką taborem kolejowym w komunikacji krajowej i międzynarodowej,
- zasad ochrony przeciwpożarowej.
Jak szkolimy
Jak szkolimy? Przede wszystkim kompleksowo! Zadbamy o każdy aspekt kursu, by jak najlepiej wyposażyć Cię w niezbędną wiedzę.
Opinie absolwentów
Zapisz się na kurs
Poniżej znajdziesz listę dostępnych terminów, wraz z cenami oraz liczbą dostępnych miejsc.
Sposoby finansowania kursów
Zdjęcia z naszych kursów
Jesteś ciekawy jak przebiegają nasze szkolenia? Zobacz fotorelację z przeprowadzonych kursów na różne specjalizacje – być może niedługo sam znajdziesz się w naszej galerii 🙂
Najczęstsze pytania
Masz pytania? Przejrzyj najpierw listę tych najczęściej zadawanych! Być może właśnie tam znajdzie się odpowiedź na Twoje pytanie. Jeśli nie, skontaktuj się z nami.
- Staż stanowiskowy i szkolenie praktyczne: wariant A – 90 dni, wariant B – 180 dni, realizowane u pracodawcy.
- Szkolenie teoretyczne: wariant B – 200 godzin według programu ATC lub pracodawcy, wariant A – zwolnienie z teorii.
- Zajęcia próbne: wariant A – 20 dni, wariant B – 40 dni, odbywają się u pracodawcy.
Szkolenie teoretyczne odbywa się w godzinach 14:00-20:00, od poniedziałku do piątku. Z kolei szkolenie praktyczne, staż stanowiskowy oraz zajęcia próbne to praca w pełnym wymiarze godzin, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez pracodawcę.
Wariant A:
- wykształcenie co najmniej średnie po ukończeniu kształcenia w zawodach lub na kierunkach, w których programy nauczania zawierają zagadnienia z zakresu budowy pojazdów szynowych, mechaniki, elektryki lub mechatroniki oraz po uzyskaniu odpowiednio tytułu zawodowego technika, świadectwa potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika, dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika lub dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- zawodowy staż pracy – odbycie przygotowania zawodowego.
Wariant B:
- wykształcenie co najmniej zasadnicze zawodowe,
- zawodowy staż pracy – rok pracy przy naprawie i utrzymaniu taboru kolejowego oraz odbycie przygotowania zawodowego.
W każdym przypadku wymagane jest zaświadczenie lekarskie o przydatności do wykonywania tego zawodu, wydane na podstawie badań w Kolejowej Medycynie Pracy.
Kursy rozpoczynamy po zebraniu odpowiednio licznej grupy, według terminów ustalonych z pracodawcą i ogłoszonych na stronie ATC.
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu – pomożemy Tobie dobrać odpowiednie szkolenie, termin oraz sposób finansowania.
Jesteśmy dla Ciebie dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 16:00.
Możesz też skorzystać z poniższego formularza!
To najsprawniejsza forma kontaktu – określ, którego ośrodka dotyczy Twoja sprawa, a wiadomość trafi w odpowiednie ręce 🙂