Co wyróżnia kurs w ATC
Kurs na kierownika pociągu gospodarczego i roboczego prowadzony jest przez profesjonalną kadrę, która kompleksowo przygotuje Cię do egzaminu. Do Twojej dyspozycji będą solidnie opracowane materiały, odbędziesz również praktyki zawodowe u przyszłego pracodawcy. Zrobimy wszystko, byś wyniósł z naszego kursu jak najwięcej!
Jako ośrodek szkolenia zawodowego ATC Grupa mamy wieloletnie doświadczenie w organizacji zajęć zorientowanych zarówno na oczekiwania uczestników, jak i wymagania egzaminacyjne. Z powodzeniem pomagamy uzyskać uprawnienia pozwalające na pracę jako kierownik pociągu gospodarczego i roboczego. Proponujemy wyłącznie profesjonalne kursy zawodowe dla dorosłych, które są prowadzone przez wysoko wykwalifikowanych i mających bogatą praktykę specjalistów w swojej dziedzinie. Dzięki temu dostarczają solidną dawkę wiedzy teoretycznej oraz wiele doświadczeń praktycznych. Z kolei przyjazna atmosfera sprawia, że możemy zagwarantować zarówno skuteczne, jak ciekawe kursy zawodowe. Do zapisywania się na nie zachęca również atrakcyjna cena.
O kursie
Kurs na kierownika pociągu gospodarczego i roboczego składa się z:
- przygotowania zawodowego,
- części teoretycznej,
- zajęć próbnych u pracodawcy,
Taka konstrukcja sprawia, że organizowane przez ATC Grupa szkolenia i kursy zawodowe w kompleksowy sposób wspomagają uczestników w pozyskiwaniu wiedzy i przygotowywaniach się do egzaminu zgodnie z jego wymaganiami. Wzajemnie uzupełniające się części tworzą całość zajęć, które wszechstronnie i efektywnie wyposażają kandydatów na kierownika pociągu gospodarczego i roboczego w odpowiednie kompetencje. Tym samym zdobycie uprawnień, a następnie znalezienie zatrudnienia staje się znacznie łatwiejsze. Zorientuj się w aktualnych cenach i zapisz na nasze certyfikowane kursy zawodowe!
Przygotowanie zawodowe
Przygotowanie zawodowe składające się ze stażu stanowiskowego i szkolenia praktycznego realizowane jest w dwóch wariantach:
- wariant A – trwa 20 dni,
- wariant B – trwa 29 dni.
Wymagane dotyczące wyboru obu wariantów zostały opisane poniżej.
Wariant A
Wykształcenie – aby zapisać się na kursy i szkolenia zawodowe na kierownika pociągu gospodarczego i roboczego, niezbędne jest co najmniej wykształcenie średnie, po ukończeniu kształcenia w zawodach lub na kierunkach, w których programy nauczania zawierają zagadnienia z zakresu organizacji przewozów kolejowych lub ruchu kolejowego i sygnalizacji kolejowej oraz po uzyskaniu odpowiednio tytułu zawodowego technika, świadectwa potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie na poziomie technika, dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika lub dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Zawodowy staż pracy – konieczne odbycie przygotowania zawodowego.
Wariant B
Wykształcenie – co najmniej zasadnicze zawodowe.
Zawodowy staż pracy – konieczne odbycie przygotowania zawodowego.
Szkolenie teoretyczne
Na szkolenie teoretyczne składa składa się łącznie 172 godziny zajęć, z czego:
- wykłady 116 godzin,
- ćwiczenia 56 godzin lub wg programu zamawiającego
Kandydaci, którzy posiadają wykształcenie zgodnie z wariantem A – nie podlegają szkoleniu teoretycznemu).
Zajęcia próbne
Zajęcia próbne wykonywanie są pod nadzorem czynności kierownika pociągu i trwają:
- w wariacie A – 2 dni,
- w wariancie B – 5 dni.
Dodatkowe informacje
Podczas szkolenia kursant uczy się na infrastrukturze, będącej w posiadaniu pracodawcy. Korzysta więc z systemów, maszyn i urządzeń stosowanych na co dzień przez kierownika pociągu gospodarczego i roboczego.
Uczestnik kursu przed jego rozpoczęciem ma obowiązek poddania się badaniom lekarskim w Kolejowej Medycynie Pracy – wynik dopuszczający.
Ośrodek posiada wykładowców i egzaminatorów spełniających wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 11 pkt 10 Ustawy o transporcie kolejowym z dnia 28 marca 2003 r. z późniejszymi zmianami (Dz.U. z 2015 r. poz. 1297) oraz rozporządzenia ministra infrastruktury i rozwoju z dnia 30 grudnia 2014 roku w sprawie pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego oraz prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych.
Składowe kursu
Zakres egzaminu kwalifikacyjnego
EGZAMIN PRAKTYCZNY
- wykonanie pod nadzorem sprzęgania i rozprzęgania wagonów towarowych,
- wykonanie próby hamulca zespolonego,
- ustalenie długości, masy ogólnej pociągu, rzeczywistej i wymaganej masy hamującej,
- posługiwanie się wewnętrznym rozkładem jazdy pociągów, znajomość sieci kolejowej,
- zabezpieczenie taboru przed zbiegnięciem,
- wizualne sprawdzenie stanu technicznego rozjazdów, przełożenie zwrotnic przy użyciu przeciwwagi,
- wypełnianie prowadzonej przez kierownika pociągu gospodarczego i roboczego dokumentacji pociągowej,
- określenie czynności związanych z wykryciem pękniętej szyny,
- przygotowanie drogi przebiegu po rozjazdach wyznaczonych do obsługi przez drużynę pociągową.
EGZAMIN TEORETYCZNY
- część pisemna – opracowanie tematów lub rozwiązanie testu z zakresu pracy i obowiązków kierownika pociągu gospodarczego i roboczego;
- część ustna – znajomość zagadnień:
- techniki ruchu kolejowego,
- sygnalizacji kolejowej,
- prowadzenia dokumentów pociągowych,
- łączności bezprzewodowej,
- zestawiania pociągów gospodarczych i roboczych,
- obsługi urządzeń samowyładowczych wagonów,
- osłony miejsca robót i zasad zapewnienia bezpieczeństwa pracowników przez kierującego robotami,
- ogólna znajomość przewozu: wagonów z towarami niebezpiecznymi oraz przesyłek nadzwyczajnych.
Czego się nauczysz
Cel kursu – zdobycie kwalifikacji w zakresie samodzielnego wykonywania obowiązków kierownika pociągu gospodarczego i roboczego.
Uczestnik kursu powinien poznać zasady:
- prowadzenia pociągów gospodarczych i roboczych,
- zestawiania pociągów,
- wykonywania prób hamulca zespolonego,
- samodzielnej obsługi urządzeń wagonów samowyładowczych,
- ręcznego układania dróg przebiegu dla jazd manewrowych,
- obsługi urządzeń łączności,
- wykonywania robot torowych,
- prowadzenia dokumentacji techniczno – ruchowej,
Szkolenie teoretyczne prowadzimy pod kątem pytań i zadań egzaminacyjnych. Szkolenie praktyczne ma na celu zdobycie umiejętności potrzebnych do bezpiecznego i efektywnego wykonywania pracy kierownika pociągu gospodarczego i roboczego. Połączenie obu tych obszarów przekłada się na całościowe podejście, które praktykujemy jako ATC Grupa. Nasze kursy doszkalające spełniają najwyższe wymagania merytoryczne, dlatego jeśli chcesz zwiększyć szanse na zdobycie uprawnień niezbędnych na interesujące Cię stanowisko, zdecyduj się na naszą ofertę. Możesz liczyć też na konkurencyjny cennik.
Przebieg kursu
Szkolenie rozpoczyna się po zebraniu odpowiednio licznej grupy.
Kurs teoretyczny odbywa się w godzinach od 14.00 do 20.00, od poniedziałku do piątku w wymiarze 172 godzin lub wg programu zamawiającego.
Część teoretyczna w ATC s.c. rozpoczyna się po zakończeniu stażu stanowiskowego i praktyki u pracodawcy.
Część teoretyczna szkolenia może mieć formę stacjonarną lub może odbywać się w postaci wykładów prowadzonych zdalnie (wideokonferencje), z wykorzystaniem łączy internetowych.
Następnie należy odbyć zajęcia próbne. Egzamin praktyczny i teoretyczny odbywa się u pracodawcy.
Kurs teoretyczny
Od 14.00 do 20.00, od poniedziałku do piątku
Część teoretyczna
Do wyboru zdalnie bądź stacjonarnie
Jak szkolimy
Jak szkolimy? Przede wszystkim kompleksowo! Zadbamy zarówno o część teoretyczną, jak i praktyczną Twojego kursu, byś jak najlepiej przygotowany podszedł do egzaminu.
Opinie absolwentów
Zapisz się na kurs
Poniżej znajdziesz listę dostępnych terminów, wraz z cenami oraz liczbą dostępnych miejsc.
Sposoby finansowania kursów
Zdjęcia z naszych kursów
Jesteś ciekawy jak przebiegają nasze szkolenia? Zobacz fotorelację z przeprowadzonych kursów na różne specjalizacje – być może niedługo sam znajdziesz się w naszej galerii 🙂
Najczęstsze pytania
Masz pytania? Przejrzyj najpierw listę tych najczęściej zadawanych! Być może właśnie tam znajdzie się odpowiedź na Twoje pytanie. Jeśli nie, skontaktuj się z nami.
- Staż stanowiskowy i szkolenie praktyczne – u pracodawcy: 20 dni w wariancie A i 29 dni w wariancie B,
- Szkolenie teoretyczne trwa 172 godziny wg programu ATC lub pracodawcy,
- Zajęcia próbne w ilości 2 dni dla wariantu A i 5 dni dla wariantu B odbywają się u pracodawcy.
Odp. Szkolenie teoretyczne odbywa się w godzinach od 14 do 20 od poniedziałku do piątku. Szkolenie praktyczne, staż stanowiskowy oraz zajęcia próbne to praca w pełnym wymiarze godzin, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez pracodawcę.
Odp. W każdym przypadku wymagane jest zaświadczenie lekarskie o przydatności do wykonywania tego zawodu
wykonane w Kolejowej Medycynie Pracy.
Wariant A
- Wykształcenie – co najmniej średnie po ukończeniu kształcenia w zawodach lub na kierunkach, w których programy nauczania zawierają zagadnienia z zakresu organizacji przewozów kolejowych lub ruchu kolejowego i sygnalizacji kolejowej oraz po uzyskaniu odpowiednio tytułu zawodowego technika, świadectwa potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie na poziomie technika, dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe na poziomie technika lub dyplomu ukończenia studiów wyższych.
- Zawodowy staż pracy – odbycie przygotowania zawodowego.
Wariant B
- Wykształcenie – co najmniej zasadnicze zawodowe.
- Zawodowy staż pracy – odbycie przygotowania zawodowego.
Odp. Kursy rozpoczynamy po zebraniu odpowiednio licznej grupy wg terminów ustalonych z pracodawcą i ogłoszonych na stronie ATC.
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu – pomożemy Tobie dobrać odpowiednie szkolenie, termin oraz sposób finansowania.
Jesteśmy dla Ciebie dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 16:00.
Możesz też skorzystać z poniższego formularza!
To najsprawniejsza forma kontaktu – określ, którego ośrodka dotyczy Twoja sprawa, a wiadomość trafi w odpowiednie ręce 🙂